Nina Lindgren

En UX:are med lila skills

Låt oss presentera Nina!

Nina är 29 år gammal och kommer från Mölnlycke strax utanför Göteborg, idag bor hon i Lindome i en liten stuga tillsammans med sin man, som de själva renoverat och byggt om.

Hur blev det just UX/UI för dig?
Jag pluggade till egenföretagare för många år sedan och började då hjälpa start-up företag med utformning av grafiskt material. Det ena ledde till det andra, och jag började få förfrågningar om att bygga hemsidor, vilket ledde till att jag gick en webbutbildning med inriktning på UX och Front-end och lärde mig programmering. Så på den vägen var det. 

Jag gillar kombon av UX och Front-end, samt att det är många som efterfrågar båda kompetenserna.

På Purple Scout har vi kul på jobbet och det är väldigt korta beslutsvägar – hur påverkar det dig?
Som UX:are är det extra viktigt att ha “kunden nära”, om man har en säljare emellan då går budskapet inte fram till 100%, och det funkar utmärkt här.  Sedan gillar jag ju människor och att umgås vilket Purple Scout är riktigt bra på – när det inte är Coronatider..

För mig är det viktigt att kunna jobba nära kunden och att få ta ansvar, det blir väldigt mycket roligare att jobba på det sättet.

Vad gillar du med ditt jobb?
Jag gillar projektformen, det är skönt att ha ett tydligt mål. Att jag lär mig mycket varje dag gör att jag vill fortsätta på samma spår ett tag till. Men jag strävar efter att bli en ännu bättre utvecklare och kommunikatör. Att förstå hur människor tänker och deras vision är viktigt för att nå den bästa lösningen, och att sätta användarnas behov i fokus för att slippa missuppfattningar och göra ett bättre jobb.

Jag har hört att du brygger öl, stämmer det?
Jo, jag gillar öl och brygger själv hemma, just nu mest IPA. För 10 år sedan gick jag en ölbryggarkurs, så jag har hunnit med en del bryggeri och ölprovning.

Nina har såklart även andra intressen, hon gillar klättra både utomhus och inomhus, älskar backpackingresor, skidåkning och snowboard.   

 

Tack för pratstunden Nina!

Nina in numbers

%

UX/UI

%

Brygga öl

%

Renovera

%

Vintersport

Pin It on Pinterest